Autor: Theodor Pallady (1871-1956)
Colecția de artă comparată Ritta și Prof. Dr. Ion Chiricuță
Pictorul urmărește ”sugerarea unei vieți lipsite de griji, ce se desfășoară mai ales în tihna căminului”.
Se încadrează într-un ”capitol important din activitatea artistului, care urmărește aici nu elementul carnal, de vulgară senzualitate, ci raporturile pure dintre forme și culori, prin suprimarea perspectivei, anume ritmuri cromatice și compoziționale, un decorativism al fundalurilor mai totdeauna prezente, ca și măsuțele pe care sunt așezate… fructiere cu struguri, mere sau portocale, ca și obișnuita ceșcuță de cafea, totul contribuind la realizarea unei note de intimitate, de calmă iradiere și voluptuoasă destindere. Culoarea rămâne transparentă, așternută pe ample suprafețe, clar delimitate, parcă abia mângâind pânza sau cartonul, într-o viziune apropiată de aceea a picturii murale”. (Marin Mihalache, în vol. „Comori de artă într-o colecție din Cluj-Napoca. Colecția de artă comparată Rita și prof. Ion Chiricuță”, Ed. Litera, București, 1978, pp. 24-25)